FAQ FAQ  Søk i forum   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

problemer med rishte

Svar Svar Side  12>
Forfatter
  Emne Søk Emne Søk  Emne instillinger Emne instillinger
horizon Se Drop Down
VIP medlem
VIP medlem

Medlem siden: 01.Des.2008
Online Status: Frakoblet
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat horizon Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Emne: problemer med rishte
    Postet: 04.Jul.2010 kl. 16:48

La oss kalle henne jente X.
Jente X har problemer med å gifte seg på grunn av tidligere forhold og rykter som spres om henne. Man kan jo si att alle har en fortid, og fortid er fortid. Man burde gå videre.

Problemet oppstÃ¥r nÃ¥r det kommer en "rishta" hvor man  fÃ¥r høre det ene og det andre om Jente X. Jente X er bÃ¥de kjent for Ã¥ danse offentlig pÃ¥ mange shadi og for Ã¥ ha hatt ett tidligere forhold.

Når man gifter seg er det religion man skal vektlegge først. Hva vil gutten tenke?
Jeg sier ikke att gutter er noe mer uskyldige, tvert imot. Det er ikke meningen med diskusjonen å diskutere hvem som er skyldig.

Greit nok han kan tilgi hennes tidligere forhold. Men hvordan vet han hvor "moderne" hun er og hvordan hennes tankegang er når det gjelder likestilling osv?

Alle disse usikkerhetene vil gjøre att gutten sier Nei, før han en gang fikk en sjans til å bli kjent med henne. Gutten gifter seg da heller i Pakistan... Det er flere slike problemer og ingen god løsning.

Kan en gutt forvente att en jente vil forandre seg, F.eks begynne å gå med hijab og leve litt mer islamskt dersom han hadde giftet seg med Jente X?

Til Toppen
inferno Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Medlem siden: 30.Nov.2008
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat inferno Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 04.Jul.2010 kl. 18:00

Tror nok de aller fleste tenker pÃ¥ hvordan personen er NÃ…, om man har gjort feil tidligere i livet spiller lite rolle sÃ¥ lenge en prøver Ã¥ forandre pÃ¥ segselv... NÃ¥r Allah pak kan tilgi mennesket, sÃ¥ hvem er vi til Ã¥ dømme? jeg prsonlig vil si at det er bozdillih og ikke kunne akseptere ens fortid, da har man virklig mangel pÃ¥ respekt for andre mennesker.

Det er helt feil Ã¥ la en mann forandre pÃ¥ kvinnen han vil gifte seg med. Alle mennesker har sin egen peronlighet og meninger, ingen skal mÃ¥tte forandre pÃ¥ det enn en selv... Mannen skal like jenta han gifter seg med for den hun er og ikke fordi han vil at hun skal bruke hijab eller bli litt mer religiøs, dette mÃ¥ en selv ønske da religion er en privat sak. Selvfølgelig skal mannen ha rett til Ã¥ ønske det, men det skal ikke være noe krav.

HÃ¥per ting ordner seg for hu jentaSmile

In school, U R taught a lesson and then given a test. In life, U R given a test that teaches U a lesson.
Til Toppen
XL Se Drop Down
Veteran member
Veteran member

Medlem siden: 24.Sep.2009
Sted: norge
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat XL Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 04.Jul.2010 kl. 18:48
Publisert første gang av horizon

Jente X har problemer med å gifte seg på grunn av tidligere forhold og rykter som spres om henne. Man kan jo si att alle har en fortid, og fortid er fortid. Man burde gå videre.

Problemet oppstÃ¥r nÃ¥r det kommer en "rishta" hvor man  fÃ¥r høre det ene og det andre om Jente X. Jente X er bÃ¥de kjent for Ã¥ danse offentlig pÃ¥ mange shadi og for Ã¥ ha hatt ett tidligere forhold.

Når man gifter seg er det religion man skal vektlegge først. Hva vil gutten tenke?
Jeg sier ikke att gutter er noe mer uskyldige, tvert imot. Det er ikke meningen med diskusjonen å diskutere hvem som er skyldig.

Greit nok han kan tilgi hennes tidligere forhold. Men hvordan vet han hvor "moderne" hun er og hvordan hennes tankegang er når det gjelder likestilling osv?

Alle disse usikkerhetene vil gjøre att gutten sier Nei, før han en gang fikk en sjans til å bli kjent med henne. Gutten gifter seg da heller i Pakistan... Det er flere slike problemer og ingen god løsning.

Kan en gutt forvente att en jente vil forandre seg, F.eks begynne å gå med hijab og leve litt mer islamskt dersom han hadde giftet seg med Jente X?

Hei

interessant tema vel altsÃ¥ nÃ¥ er jo det slik at visse "ting" vil komme frem fra fortiden om man vil eller ikke(før eller senere) og det jeg lurer pÃ¥ da er hvorfor kan ikke folk ha det i bakhode før de eventuelt skal gÃ¥ ut Ã¥ ha det "moro" og i etterkant prøver dem Ã¥ bevise sin "uskyld" det kan da ikke være sÃ¥ vanskelig Ã¥ være "plettfri" og gÃ¥ med hevet hode inntil den dagen for eks en blir gift, og det andre er hvorfor er folk sÃ¥ selektive nÃ¥r det gjelder islam, kvinnen vil ha det dem liker og menn vil ha det dem liker dumt mÃ¥ jeg si, nÃ¥ er jeg kanskje litt "umoderne" siden det er sÃ¥ "inn Ã¥ være" moderne per dags sÃ¥ vil jeg at det er sjelden noen kvinner eller menn vil ha en "brukt bil" som ektemake og ikke minst familier(svigermødere/søstre) som vil ha likestilling greier og morderne mens heller den omvendte, ser ikke hvor i islam likestilling stÃ¥r hen? like verdt ja men ikke likestilling(to forskjellige ting) mÃ¥ jeg si.

Når det gjelder det å forvente noe av en ektefelle så er det ikke så rart da i et ekteskap handler det å "gi og ta faktor" og for å få et godt og lykkelig ekteskap må man noen ganger gi "offergnier" du som jente blir ikke "undertrykket eller kuet" hvis en mann ønsker noe fra deg og det samme gjelder mannen, det skader ikke å forandre på seg(er mennesker tross alt og alle har gode og dårlige ting med oss

)
Men uansett lykke til
Til Toppen
missbold Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Medlem siden: 18.Aug.2009
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat missbold Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 04.Jul.2010 kl. 21:21
herr xl du skrev at ingen liker brukt bil hva vet du om din kone som du gifter deg med er sÃ¥ engel??? faktisk hendt med mange menn som snakket høylytt om pefekte jenter at de endte opp med de dÃ¥rligste jentene i realiten de aldri visste noe om, I FØLGE MEG ER GUD STØRRE ENN '' hva folk vil si''. Er du ikke mann nok til Ã¥ elske den du virkelig elsker er du virkelig ikke en mann som har hjerne,men som alltid prøver Ã¥ følge folk og ikke hva som er rett. Alle gjør feil i livet, jeg ser ofte gutter som har ørten tuusen jente venner og har mange forhold i skjul eller Ã¥pent som krver en perfekt jente, hva med de jentenen som har  holdt seg unna alt, de fortjener ogsÃ¥ en perfekt mann, og alle vet pr dags dato at det er sjeldent at en ikke har hatt noe forhold. Hva har du  Ã¥ si om slike menn da??? men ache logo ko ache log milte hai or bore logo ko bore iam happy:)
Til Toppen
missbold Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat missbold Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 04.Jul.2010 kl. 21:30
Jeg har ei bekjent av meg som likte noen og en dag sviktet han henne fordi han hadde hørt om at hu hadde forhold med noen før ham og hadde gutte venner og lignende hun grÃ¥t i flere mÃ¥nder for denne gutten og idag har hu fÃ¥tt en langt mer kjekk og en perfekt gutt innvendig, sÃ¥ de jentenen som gÃ¥r pÃ¥ at de har blitt sviktet av noen eller slikt tilbakesÃ¥tnede pendo tankegang, husk det er GUD Som bestemmer deres skjebne og ikke disse 2 takke ke larke som ikke har noe selv respekt eller er noe bedre som henger med 1000 jentevenner her og der, krever de noe sÃ¥ mÃ¥ de selv vise at de aldri har sagt hei til ei jente i sitt liv før de endte opp med den de endte opp. ER møkka lei gutter som skal kreve perfekt jente men selv er full av møkk i deres liv! phele apne griban meh dekho pir larki ko kuch kaho sier jeg bare!
Til Toppen
XL Se Drop Down
Veteran member
Veteran member

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat XL Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 04.Jul.2010 kl. 22:41
Publisert første gang av missbold

herr xl du skrev at ingen liker brukt bil hva vet du om din kone som du gifter deg med er sÃ¥ engel??? faktisk hendt med mange menn som snakket høylytt om pefekte jenter at de endte opp med de dÃ¥rligste jentene i realiten de aldri visste noe om, I FØLGE MEG ER GUD STØRRE ENN '' hva folk vil si''. Er du ikke mann nok til Ã¥ elske den du virkelig elsker er du virkelig ikke en mann som har hjerne,men som alltid prøver Ã¥ følge folk og ikke hva som er rett. Alle gjør feil i livet, jeg ser ofte gutter som har ørten tuusen jente venner og har mange forhold i skjul eller Ã¥pent som krver en perfekt jente, hva med de jentenen som har  holdt seg unna alt, de fortjener ogsÃ¥ en perfekt mann, og alle vet pr dags dato at det er sjeldent at en ikke har hatt noe forhold. Hva har du  Ã¥ si om slike menn da??? men ache logo ko ache log milte hai or bore logo ko bore iam happy:)

jeg støtter ikke de menn du nevner her som roter seg bort på andres søstre mens egne skal være "feilfrie" men det eneste jeg skrev er at er det så vanskelig å la være å ha forhold nå for tiden????????????? og når man først gjør det så hvorfor sitte og klage i etterkant "jeg for ikke ditten og datten" og når det gjelder norsk pkjenter ja hva skal jeg si( har ikke ord her selv er det full frihet/likestilling) men med engang det er snakk om å "få en svigerdatter eller søster" jo da skal hun være det motsatte, hvorfor finner ikke norsk pjenter koner(ytil sine brødere som er lik deres selv) er så forbanna lei det tullet

Mulig vanskelig å lese for noen her men jeg skrev at ekteskap handler om "gi og ta"
Til Toppen
missbold Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat missbold Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 04.Jul.2010 kl. 23:18
vel som du selv sier ingen liker brukt bil, tror brødere bestemmer selv og jente har ikke mulighet til å finne jente til sin bror lenger. Når alle gutter har den tendensen hvem vil ha brukt bil, men da sier jeg også hvem bruker disse jentene jo det er jo ingen andre enn gutta, og når de har hatt det nok morro de også hvofor får ikke dem slike problemer, hvorfor er det alltid kun jenta som er skyldig i alt?? men hvor har noen sagt at de vil ha en perfekt bhabi?? og ikke som dem selv???
Til Toppen
larsnr Se Drop Down
Ny bruker
Ny bruker

Medlem siden: 27.Jun.2010
Sted: Akershus
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat larsnr Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05.Jul.2010 kl. 20:19

Det finnes så mye fisk i haver sier man jo. Jente x har sikkert ikke noe problem med å finne seg en hyggelig gutt som ikke bryr seg om hennes fortid men som ønsker å dele hennes fremtid med henne. Finner hun dem ikke innen sin egen religion så er det bare å kikke litt utenfor. Det sies jo at religionen er mellom guden og mennesket og ikke mellom mennesket og menneskene.

Til Toppen
larsnr Se Drop Down
Ny bruker
Ny bruker

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat larsnr Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05.Jul.2010 kl. 20:23
Det er vel langt fra alle som ønsker seg en partner som er jomfru. Litt erfaring er for mange av oss langt å foretrekke frem for en prototype om man skal benytte bilspråk. Jeg har alltid lurt på hvem som kjøpte den første mobiltelefonen, jeg kan forstå andremann men den første må ha hatt alvorlige problemer.
Til Toppen
XL Se Drop Down
Veteran member
Veteran member

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat XL Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05.Jul.2010 kl. 21:51
Publisert første gang av larsnr

Det er vel langt fra alle som ønsker seg en partner som er jomfru. Litt erfaring er for mange av oss langt å foretrekke frem for en prototype om man skal benytte bilspråk. Jeg har alltid lurt på hvem som kjøpte den første mobiltelefonen, jeg kan forstå andremann men den første må ha hatt alvorlige problemer.

Vel det er ikke alltid snakk om det Ã¥ være/ha jomfru ektefelle (for noen er det nok viktig) men det er ikke alt, det jeg prøver Ã¥ si kort er at om det er jente eller gutt sÃ¥ er man lite interessert i en mann/kvinne med "lang liste" med forhold bak seg, og er det sÃ¥ vanskelig Ã¥ være uten noen forhold per idag?
Til Toppen
larsnr Se Drop Down
Ny bruker
Ny bruker

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat larsnr Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05.Jul.2010 kl. 22:24
De som ikke er interessert i noen med en lang liste får stå for dette selv og finne seg en likesinnet partner. Vi andre som ikke ser på seksuell erfaring og glede som noe forringende for et samliv med et menneske tar våre valg. Det vi kan enes om er at vi sistnevte har et større nedslagsfelt når det kommer til å finne oss en livsledsager enn de førstnevnte.

Personlig finner jeg det litt fordømmende nÃ¥r man setter merkelapper pÃ¥ mennesker for deres seksualliv før man i det hele tatt blir kjent med dem. Men meg om det.
Til Toppen
missbold Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat missbold Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05.Jul.2010 kl. 23:35

å ha gutte venner er ikke noe farlig i følge meg, merker ofte at de guttene som snakker om slikt flyr jo selv med jenter her og der men ingen merker dem, jeg har aldri i mitt liv sett eneste paki gutt som ikke har hatt noe forbindelse med ei jente, å ha 1-2 forhold er ganske normalt å se faktisk. Du sier det ikke har noe med jomfru å gjøre men den lange lista, en jente som er jomfru er bevis nok på at hu er en stolbar og ordentlig jente. Resten skal være en sak mellom Gud og vedkommende og ikke andre personer.

Til Toppen
missbold Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat missbold Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05.Jul.2010 kl. 23:39
alle har uansett rett pÃ¥ en riktig partner selv om hva de var i fortiden ingen fortjener noe dumt.,,alle menneekser skal likestilles, ingen mennesker er bedre enn andre, pÃ¥ tide Ã¥ fÃ¥ det indoktrinert slik vi lærte det i barnehagen her gjelder det janteloven. se selv de fleste gutta som er gal etter Ã¥ bli gift tidlig nÃ¥ for tiden som 24-25 Ã¥ring herre min hatt de fleste har funnet ei jente selv, da dere fant ei jente selv er det ikke noe dumt da???
Til Toppen
Torres Se Drop Down
VIP medlem
VIP medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat Torres Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 06.Jul.2010 kl. 03:02
Publisert første gang av horizon

La meg begynne med og si at fortid er fortid men fortid påvirker din FREMTID mer enn du tror.Dessverre så klarer ikke de fleste og få med seg dette før dem har kommet langt opp i årene,eller når noe er forseint for dem.

Rykter syns jeg jente X ikke skal bry seg om noe særlig.Hva er egentlig rykter forresten?Noe hun har gjort av fri vilje,noe hun har gjort fra press,eller noe hun ikke har gjort i det hele tatt?Uansett så er det slik at folk vil snakke uansett om du er engel eller djevel.Du kan aldri stoppe "other peoples mouth" men det du kan gjøre er og se på deg selv og om mulig og ønskelig forandre deg til det beste.Med andre ord gi andre minst mulig sjanse til og snakke om deg.

Faktisk så er ikke dette for og være frekk eller gi moralpreken men jeg lurer veldig på

1.Hvorfor danse offentlig på shadi?Noen spesiell grunn?

2.Et forhold fra før,men hvorfor gikk den slik som den gikk?Noen spesiell grunn til det?

Sikkert lett og misforstå så sier det igjen,jeg har ingen hensikt for og gi moralpreken eller og være frekk.Jeg spør dette fordi jeg lurer.For det er jo helt klart,at vi alle har våre mindre gode stunder i livet.Ingen er feilfri og perfekt.

Religion og religion?Faktisk så er det slik at fra langt avstand så virker som det er religion som styrer livet til oss pakistanere,men jo nærmere du kommer så finner du fort ut at det ikke er tilfelle.Det er faktisk kulturen.Vi er mer opptatt av hva naboene,slektningene,vennene osv sier eller synes enn Allah.

Jeg kan ikke svare for alle men kan svare for meg.Jeg personlig har alltid ment at "people do change" og folk vil det også,dessverre for dem aldri sjansen til det.For når en for vite om deg,så vil han heller si nei enn og bruke tiden på og bli kjent med deg.Han vil heller tro på alt annet enn og gi litt av sin tid til og bli kjent med vedkommende og finne ut selv hva han oppfatter.

Jeg kan ikke vite det,men tror nok at problemt ligger i at de aller fleste tenker at hva så om dama bruker hijab nå osv det vil jo ikke forandre hvodan hun var og det alle jeg kjenner vet.Om hun bruker hijab nå så vil ikke noen stoppe og snakke om hennes fortid for det.Dermed er det langt viktigere for han og heller si nei og vente på et annet tilbud som han er tilfreds med.Hvorfor?Sikkert fordi at han er for svak til og snakke for seg,han er for svak til og forsvare seg på det angrepet som kommer pga jenta.

Men det som er så veldig morsomt her,er jo det at han kanskje heller vil gifte seg med en jente fra Pakistan.Som han kanskje ikke aner noe om.Som kanskje er langt verre enn jente X.Men det vil nok han aldri gå med på.Men om noen da spør han eller sier noe om jenta,så klarer han alltid og forsvare henne selv om han har levd mesteparten av sitt liv her og ikke aner noe om jenta fra pakistan.Strange right?

Uansett så håper jeg at jente X klarer og tenke seg til at en som ikke er villig til og prøve og forstå meg,prøve og bli kjent med meg er en jeg ikke vil kaste bort tiden på.Da er det kanskje bedre at hun også lar det være og ser etter andre muligheter.Selv om det virker dødt,så er det faktisk ikke det.Det er muligheter der ute,men disse må finnes dem vil ikke komme av seg selv.

Uansett ønsker jente X goodluck  og det beste videre i livet :)
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united
den dagen ei stum dame
kan fortelle en døv mann
at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!
Til Toppen
Torres Se Drop Down
VIP medlem
VIP medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat Torres Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 06.Jul.2010 kl. 03:04
Publisert første gang av inferno

Det er helt feil Ã¥ la en mann forandre pÃ¥ kvinnen han vil gifte seg med. Alle mennesker har sin egen peronlighet og meninger, ingen skal mÃ¥tte forandre pÃ¥ det enn en selv... Mannen skal like jenta han gifter seg med for den hun er og ikke fordi han vil at hun skal bruke hijab eller bli litt mer religiøs, dette mÃ¥ en selv ønske da religion er en privat sak. Selvfølgelig skal mannen ha rett til Ã¥ ønske det, men det skal ikke være noe krav.

Hvorfor er det helt feil av en mann og forandre på kvinnen han vil gifte seg med?

Så hvis jeg finner meg en som jeg vil gifte meg med og jeg vil forandre på henne så er det feil?Spiller ingen rolle om det er litt,mer eller mye.

Well slik jeg tenker er det faktisk ikke sÃ¥ feil.For jeg tenker ganske enkelt.Det jeg gjør selv,det kan jeg ikke kreve at jenta/kona i mitt liv ikke gjør.Hvis jeg finner meg en sÃ¥ tror jeg nok at hun ganske fort for med seg hva jeg gjør,ikke gjør iog hvordan jeg er som menneske.Det er helt sikkert mange mangler i meg,og mulig ogsÃ¥ at jeg gjør mye hun ikke liker.Men da for hun si det til meg med et godt argument for hvorfor hun ikke liker det.Du kan ikke kjøre bil nÃ¥r du er full,og det fordi at du kan skade deg selv eller andre.Det er et argument som forteller hvorfor du ikke kan gjøre det.Men det er ingen som har noen i mot at du kjører nÃ¥r du er edru?Men det finnes jo folk som finner pÃ¥ et argument der ogsÃ¥?SpørsmÃ¥let er bare om det argumentet har like mye tyngde som de første,og det er der det som regel kræsjer med tankene hos folk.

Poenget blir at det faktisk ikke er så ille og forandre folk,så lenge du klarer og bevise på en skikkelig måte at det dem gjør er feil.Og noen ganger så må du faktisk gjøre mer enn bare og ønske det.

Jeg skal slutte å HATE! Manchester united
den dagen ei stum dame
kan fortelle en døv mann
at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!
Til Toppen
meeshal Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Medlem siden: 14.Apr.2010
Sted: oslo
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat meeshal Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 06.Jul.2010 kl. 10:27
Stå til ansvar overfor deg selv for dine handlinger. Søk ikke beskyttelse hos ytre autoriteter.

Et menneske er utgangspunktet for sine handlinger men når det er sagt så gjør alle feil og det er aldri sent å rette på dem, man må bare regne med at det blir mye overtid :)
the only true wisdom is in knowing you know nothing...
Til Toppen
inferno Se Drop Down
Junior medlem
Junior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat inferno Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 06.Jul.2010 kl. 20:23
TIL TORRES

Min personlig mening er at man skal like personene for den hun er og ikke fordi du vil ha den til Ã¥ være slik. Det blir helt feil, da er det bedre Ã¥ finne en jente som oppfyller de kravene du setter.

La oss si du er sammen en muslimsk jente som du vil gifte deg med. Hun drikker, fester, bruker behoda labaaz, men du vil fortsatt gifte deg med henne. Du vet at familien din ikke vil akseptere henne. Hvorfor liker du henne nÃ¥r du vet pÃ¥ forhÃ¥nd hvordan hun er, og ikke vil bli akseptert? Vil du forandre henne fordi andre enn deg skal akseptere henne. Er du med meg? 

Du som hennes type/ektemann, kan fortelle henne hva du mener og synes om det og opp til henne om hun vil forandre på det eller ikke. Du velger henne fra begynnelsen av med tanken på at hun er bra for deg, ikke med tanken på at hun kan bli bedre. Akkuarat som når du kjøper sko, har du kjøpt for små sko vil dem bare gi deg sår og smerte fordi du kan ikke forandre størrelsen på dem.
Så når du velger din livspartner, tenker du minst 10 000 ganger før du gifter degWink

Så det jeg prøver å si du velger din partner fordi den passer deg, ikke fordi den skal passe deg.

Håper jeg har klart å svare på det du lurte påSmile

MVH
Inferno

In school, U R taught a lesson and then given a test. In life, U R given a test that teaches U a lesson.
Til Toppen
Naznin Se Drop Down
Senior medlem
Senior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat Naznin Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 12.Jul.2010 kl. 09:17
Til MISSBOLD

You go girl! Det var veldig bra sagt! Er så enig med deg!
Til Toppen
Naznin Se Drop Down
Senior medlem
Senior medlem

Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat Naznin Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 12.Jul.2010 kl. 09:50

Til XL

Du spør om det er så vanskelig å "ikke være i forhold til man blir gift?"

La meg forklare deg hvorfor langt flere pakistanere har forhold før ekteskap idag enn for 20 år siden.

1. Flere og flere ønsker Ã¥ finne livspartner selv. Dette for Ã¥ finne en likesinnet person som dem kan ha god tone og god kjemi med. Før var slike behov nedprioritert pga kulturelle og økonomiske Ã¥rsaker. Man giftet seg innad i familien, eller man giftet seg til økonomisk trygghet. Menn giftet seg med kvinner som kom fra samme familie eller samme økonomiske rang. Og i tillegg kom kastesystemet inn i bildet. NÃ¥ har mange pakistanere som er født og vokst opp i vesten frigjort seg fra denne tankegangen. Dem har egne ønsker og ønsker mer ut av et forhold. Gifter man seg med en man kjenner fra før, vet man hva man gÃ¥r til. Gifter man seg med en ukjent, mÃ¥ man tenke seg godt om. Hvor ofte vinner du i Lotto??

2. Det er ingen garanti for at selvvalgt ekteskap blir et evig lykkelig ekteskap. Men da har man seg selv å skylde på, og forholdet til sin egen kjernefamilie forblir godt. Jeg har selv sett mange tilfeller hvor en jente eller gutt er bitter på sin familie for de arrangerte et ekteskap for dem, og ting gikk skeis. En fordel med selvvalgt er at man har det ihvertfall ålreit den tiden man er sammen før bryllupet og en stund etter bryllupet. Det gir noen gode minner og noen gleder der og da.

3. Man ønsker gjerne en person som kan forstå ens bakgrunn, ens personlige konflikter og oppvekst. For som norsk-pakistaner er vi alle individuelle, men allikevel like på det punktet at vi har vår egen oppfatning av vår oppvekst som innvandrer. Man må bli kjent med en person for å vite om man forstår hverandre på dette punktet.

4. Generelt gifter vi norsk-pakistanere oss mye senere nÃ¥, enn for 15 Ã¥r siden. Da er det naturlig at man blir mer selvstendig, vet mer om hva man ønsker ut av livet, og man begynner Ã¥ date for Ã¥ finne noen og bruke god tid pÃ¥ Ã¥ bli kjent. SÃ¥ viser det seg at det ikke fungerte. Man prøver pÃ¥ nytt, og vips, sÃ¥ har man to forhold bak seg.

5. Menneskekroppen er fra naturens side ikke skapt for å leve i sølibat. Mennesket har drifter, og de de driver mennesker til å finne partnere. Når folk gifter seg senere, vil mange naturligvis ha partnere før ekteskap.

6. Det er fÃ¥ jenter som selv flyr mye ut, men Ã¸nsker hjemmeværende slaver for sine brødre. 

Du sier mye som ikke henger pÃ¥ grep. Du taler nedlatende om den likestillingen norsk-pakistanske kvinner krever. Du snakker samtidig om hvorfor søstre vil ha "ordentlige jenter" for sine brødre. Dette har du nevnt flere ganger før. Som jeg skrev tidligere, sÃ¥ har alle sin egen individuelle oppfatning av en norsk-pakistansk situasjon. Din er helt bisarr! Og du er et godt eksempel pÃ¥ hvorfor en jente bør kjenne en gutt godt før hun gifter seg med han. Dette sier jeg ikke for Ã¥ være frekk, men de færreste norsk-pakistanske jenter aksepterer den holdningen du viser. Enda mer bisart er spørsmÃ¥let ditt om hvorfor det er sÃ¥ vanskelig Ã¥ la være Ã¥ ha forhold før ekteskap.
Til Toppen
isd Se Drop Down
Ny bruker
Ny bruker

Medlem siden: 08.Jul.2010
Innlegg instillinger Innlegg instillinger Rapporter   Sitat isd Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 16.Jul.2010 kl. 02:27
egentlig er jeg enig med missbold

Guys drink to forget about the girl.
Girls drink to think back about the guy.
When Guys fall in love, they become poor.
When girls fall in love, they become beautiful.
Guys can forget, but not forgive.
Girls can forgive, but can't forget.
Guys break up when they feel love from another girl.
Girls break up when they feel separation.
Guys feel curiosity towards all girls.
Girls feel curiosity towards guys who are interested in them.
When guys are heartbroken, they try to forget about the girl by going out with another girl.
When girls are heartbroken, they try to find his characteristics in another guy.
But finally, guys wish to be her first love,
While girls wish to be his last...

Til Toppen
 Svar Svar Side  12>

Bytt forum Forum tillatelser Se Drop Down